Steun ons en help mee

Voor ons werk kunnen we uw hulp goed gebruiken. Er zijn verschillende manieren waarop u ons kunt steunen.

• Doneren
  • Periodieke giften
  • Koop een handdoekset, kaartenset of DvD
  • Tweedehands .. (in afwachting van opslag)
  • We zoeken opslag! Voor het verzamelen van diverse spullen voordat deze naar Oekraïne kunnen worden vervoerd hebben we dringend opslag nodig. Heeft u voor ons een droge overdekte ruimte beschikbaar? We komen graag met u in contact (info@stichtinglocalcare.nl)
  • Start een actie
  • Nalaten

Giften aan Local Care kunnen worden overgemaakt naar bankrekeningnummer
NL24 RABO 0149 0870 71
t.n.v. Stichting Local Care te Bodegraven

Heeft u belangstelling voor een specifiek project? Vermeld dit dan in de omschrijving. Dan zorgen wij er voor dat 100% van uw gift aan dat doel wordt besteed.

Local Care heeft de ANBI status daarmee zijn giften aan Local Care aftrekbaar (onder bepaalde voorwaarden, zie hiervoor de site van de belastingdienst).

Periodieke giften

Wanneer u met ons een overeenkomst sluit waarin u vastlegt dat u minimaal 5 jaar een periodieke gift doet, dan is het bedrag zonder drempel aftrekbaar.

De belastingdienst heeft een document opgesteld dat door u en Local Care wordt ingevuld en ondertekend.

Heeft u hiervoor interesse, hieronder kunt u het formulier downloaden. Vul het formulier in tweevoud in en stuur het op naar Stichting Local Care (onze contactgegevens vind u hier. Na ontvangst ondertekenen wij de overeenkomst, vullen het transactienummer in en ontvangt u van ons uw exemplaar weer terug. Na het ondertekenen van de overeenkomst beslist u zelf op welk moment in het jaar u de toegezegde bijdrage aan Local Care overmaakt.

Heeft u hulp nodig bij het invullen van de overeenkomst, neem dan contact met ons op, dan helpen wij u met het invullen van de benodigde gegevens.

Document: Overeenkomst – Periodieke gift in geld

Kopen

Er zijn verschillende artikelen te koop waarmee u ons kunt steunen. Heeft u interesse? Laat even weten via een mail aan info@stichtinglocalcare.nl of neem contact op met een van onze bestuursleden.

Keukenset €7,50 (1 handdoek en 1 theedoek 1).

Speciaal voor Dim Dirk Jana zijn er keukensets gemaakt van 1 handdoek en 1 bedrukte theedoek.  Deze sets zijn te koop voor € 7,50

Kikkerkaarten € 5,00 (set van 4 verschillende kaarten).

Sofia houdt van kikkers! Voor Sofia hebben wij in mei 2019 4 kikker-schilderijtjes meegebracht. Van deze schilderijtjes zijn dubbele kaarten gemaakt. De kaarten zijn te koop en daarmee ondersteunt u onze projecten in de regio Rivne

1 set van 4 kaarten kost € 5 en bij 3 sets geldt een aanbieding: 3 sets voor €12,50

DVD Glory in Glass € 10,00

In de Sint Janskerk in Gouda hebben Dirk Jan Warnaar aan het Moreau Orgel, violiste Mirjam Vos en Panfluitiste Nienke Zaal de DvD “Glory in glass” opgenomen.

Allen hebben belangeloos meegewerkt en de volledige opbrengst van de DVD met daarop de schitterende beelden van de glas-in-lood ramen van de Sint Jan komt ten goede aan Local Care.

De DVD kost € 10

Tweedehands

We hopen spoedig opslag te vinden, dan kunnen we ook specifieke tweedehands goederen gaan inzamelen. Regelmatig is er namelijk transport vanuit Rivne naar Nederland. In de retour-ritten kunnen wij dan gratis meeliften.

Wij zijn specifiek op zoek naar:

• Herenkleding  (in goede staat). In de regio Rivne hebben we contact met verschillende locaties waar vooral mannen met psychische problemen onderdak vinden. Een deel is permanent opgenomen, een ander deel leeft daarnaast ook op straat. Heeft u nog goede herenkleding die niet meer wordt gedragen? Wij willen het graag hebben.  Stuur een mail aan info@stichtinglocalcare.nl of zoek contact met een van onze bestuursleden. Graag wel gewassen aanleveren.
  • Inboedel – voor de inboedel van Dim Dirk Jana, maar ook voor de oudere weeskinderen die vertrekken naar een eigen plek, zijn we op zoek naar inboedel:
    • keukengerei (bestek – borden – pannen en dergelijke)
  • Knuffels – mooie en schone knuffels zijn bij de jongere weeskinderen altijd van harte welkom

Start een actie

Wil je ons helpen als vriendenclub – vereniging – school of kerk? Wij denken graag mee over een gerichte actie.

Wij hebben presentatiemateriaal, artikelen om te verkopen, of bedenken samen iets nieuws. In overleg kunnen we een specifiek doel afstemmen. Graag  slaan we de handen ineen en werken we samen!

Je kunt altijd een Facebook actie starten. Local Care is een geregistreerd goed doel bij Facebook zodat alle inkomsten via een Facebook actie 100% ten goede komen aan onze stichting.

Nalaten

Het is ook mogelijk om een goed doel in een testament op te  nemen.  Nalaten aan een goed doel doe je vooral op gevoel. Redenen die mensen geven om geld na te laten aan een goed doel zijn:

• ik vind het werk van goede doelen belangrijk (74%)
  • ik vind het een ‘mooi idee’ dat mijn idealen voortleven (58%)
  • ik hoef dan geen erfbelasting te betalen (33%)

U kunt aan goede dolen een legaat (een bepaald bedrag) of erfdeel (een deel van het vermogen) nalaten. In beide gevallen wordt dit geregeld via het testament. De notaris kan het testament voor u opstellen, laat u vooral ook door de notaris adviseren.

Stichting Local Care heeft de ANBI status en daarmee hoeft er geen schenk- of erfbelasting te worden betaald over giften en nalatenschappen.